Dnia 30 kwietnia b.r. uczniowie naszej szkoły Laura Nowaczyk i Szymon Dorobisz, pod opieką p. Natalii Wieczorek wzięli udział w rejonowym etapie konkursu PCK „Bądź Eko-chroń zdrowie i środowisko” w SP nr 38 im. Ludwika Zamenhofa w Częstochowie. Pomimo dużej konkurencji, Szymonowi udało się zająć III miejsce w kategorii klas 1-3. Serdecznie gratulujemy!
6 maja 2024 r. na placu Biegańskiego miało miejsce niezwykłe wydarzenie. Kilkaset uczennic i uczniów z częstochowskich szkół podstawowych odtańczyło poloneza. W ten sposób młodzież uczciła obchody rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja. Polonez towarzyszy Polkom i Polakom od stuleci, to jeden z najpopularniejszych, a zarazem najstarszych tańców narodowych. W uroczystości tej wzięli udział uczniowie naszej szkoły.
Serdecznie gratulujemy uczniowi klasy I a Adamowi Wiśniakowi wyróżnienia w Międzyszkolnym Logopedycznym Konkursie Plastycznym „Głoska, którą lubię” zorganizowanym przez Szkołę Podstawową nr 50 im. gen. Władysława Sikorskiego w Częstochowie.
We wtorek 30 kwietnia 2024r. w naszej szkole odbyła się uroczystość z okazji świąt majowych.
Na boisku spotkała się cała społeczność szkolna. Po uroczystym odśpiewaniu Mazurka Dąbrowskiego uczniowie obejrzeli krótkie przedstawienie poetycko – muzyczne.
Święto Konstytucji 3 Maja jest jednym z najważniejszych świąt państwowych. To nie tylko upamiętnienie wydarzeń z 1791 roku, ale też uhonorowanie polskiej tradycji demokratycznej.
Uczniowie klasy 1 a przygotowali dla swoich starszych koleżanek i kolegów przedstawienie z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja. 29 kwietnia 2024 r. wszyscy zebrali się w sali gimnastycznej, aby na początku wspólnie odśpiewać hymn państwowy. Następnie młodzi artyści zabrali społeczność szkolną w podróż w czasie przez historię naszego kraju, prezentując ważne informacje dotyczące uchwalenia tej istotnej dla Polaków ustawy. Na scenie pojawili więc się konferansjerzy, reporterzy, szlachta, chłopi czy król. Ich piękny występ nie tylko ożywił przeszłość, ale także podkreślił niezwykłą wagę tego wydarzenia dla kształtowania naszej tożsamości. Na koniec spotkania uczniowie uroczyście zatańczyli poloneza.
Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja w edukacji wczesnoszkolnej
Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja w edukacji wczesnoszkolnej
Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja w edukacji wczesnoszkolnej
Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja w edukacji wczesnoszkolnej
Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja w edukacji wczesnoszkolnej
Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja w edukacji wczesnoszkolnej
Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja w edukacji wczesnoszkolnej
Rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja w edukacji wczesnoszkolnej
04 maja 2024r. w Sosnowcu odbył się pierwszy w tym sezonie mityng lekkoatletyczny z udziałem uczniów klas sportowych Siódemki. Reprezentacja w składzie: Amelia Młynarczyk, Maja Spyra, Maja Gradoń, Weronika Mermer, Emilia Majewska, Jagoda Trybuła, Paulina Deska, Ignacy Całko i Mateusz Pędziwiatr wybiegali sobie rekordy życiowe, tym samym znakomicie rozpoczynając letni sezon startowy. Wyniki, jakie osiągnęli zawodnicy, to czołowe lokaty nie tylko w województwie, ale również w kraju. Wygląda na to, że nasi uczniowie bardzo dobrze przepracowali okres zimowy i teraz zaczynają zbierać owoce, tej pracy. Gratulacje!!!
1 maja minęło 20 lat od przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Z tej okazji uczniowie klasy IV a wzięli udział w wydarzeniu wokalno-artystycznym „Częstochowa w Europie”. Koncert ten odbył się 30 kwietnia 2024 r. na placu Biegańskiego. Został przygotowany przez VII Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika wraz z zaprzyjaźnionymi liceami oraz Wydziałem Edukacji Urzędu Miasta Częstochowy.
23 kwietnia 2024 r. uczniowie klasy II a mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności z zakresu podstawowych zasad bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym. Wzięli bowiem udział w zajęciach zorganizowanych w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Częstochowie. Na początku dzieci obejrzały ciekawą prezentację multimedialną. Następnie zdobytą wiedzę nasi uczniowie sprawdzali w praktyce na nowoczesnych symulatorach. Mieli również okazję do przypomnienia sobie i utrwalenia, jak bezpiecznie i skutecznie udzielić pierwszej pomocy. Najwięcej jednak zadowolenia sprawił dzieciom symulator treningu i kontroli czasu reakcji, dzięki któremu drugoklasiści mogli sprawdzić, jaki mają refleks. Na zakończenie wszyscy uczestnicy tych warsztatów otrzymali elementy odblaskowe.
Dla naszych uczniów z pewnością była to bardzo cenna lekcja, gdyż wrócili bogatsi o wiedzę i umiejętności dotyczące bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
płatne do10.05.2024r.
WPŁATY ZA OBIADY NALEŻY PRZEKAZAĆ NA KONTO 42 1030 1104 0000 0000 9325 3001
Z DOPISKIEM: IMIĘ I NAZWISKO UCZNIA, KLASA I MIESIĄC, ZA KTÓRY JEST WPŁATA
NIEOBECNOŚCI W SZKOLE NALEŻY ZGŁASZAĆ TELEFONICZNIE, PRZEZ E-DZIENNIK BĄDŹ MEILOWO (amalolepsza@sp7.czest.pl) I TYLKO WÓWCZAS MOŻNA JE ODLICZAĆ (nie można odliczać dnia, w którym było zgłoszenie !)
W przypadku braku wpłaty do 10 bm. od dnia 12 bm. obiady będą wstrzymane do czasu uregulowania płatności.
24 kwietnia klasy 5c, 6a i 6c pod opieką swoich wychowawców wyszły do Teatru im. Adama Mickiewicza w Częstochowie na spektakl „Jak zostać smokiem” w reżyserii Karoliny Okurowskiej-Wabnic, zainspirowany japońskimi baśniami, wierzeniami, a także filozofią. Bajka dostarczyła widzom sporo pozytywnych emocji, ponadto śledząc losy głównego bohatera bajki – Harukiego – chłopca, który wyrusza w pełną przygód podróż, aby odnaleźć swojego tatę, widz znalazł odpowiedź na takie pytania, jak: Co oznacza być dzielnym? Czy emocje trzeba tłumić? Co to znaczy radzić sobie z emocjami? Czy płacz to coś złego? Czy chłopakom wolno płakać?.
Całości dopełniła warstwa wizualna, w postaci japońskich kostiumów, scenografii oraz barwnych prezentacji multimedialnych.
Zarówno uczniowie, jak i wychowawcy wyszli z teatru bogatsi o dobre emocje oraz wiedzę na temat kultury japońskiej.
This Website is committed to ensuring digital accessibility for people with disabilitiesWe are continually improving the user experience for everyone, and applying the relevant accessibility standards.